Geometria

Obok usług z zakresu mechaniki pojazdowej, uruchomiliśmy ofertę pomiarów zbieżności i ustawień geometrii kół w Warszawie. Specjalnością serwisu są auta włoskie, amerykańskie oraz różne modele marki Volvo i Land Rover.
Regularna weryfikacja zbieżności kół – zainwestuj w bezpieczeństwo na drodze
Zbieżność kół należy sprawdzać minimum raz do roku (np. podczas przeglądu sezonowego). Pomiary niezbędne są również po wypadku lub stłuczce oraz w momencie zakupu auta z rynku wtórnego. Dodatkowo, zaleca się pomiary i ustawienia geometrii kół podczas napraw układu kierowniczego i napraw zawieszenia samochodowego.
Prawidłowe ustawienia geometrii kół wpływają na sterowność samochodu i dobrą przyczepność kół do nawierzchni. Jazda autem z niewłaściwymi ustawieniami zbieżności kół grozi wypadnięciem z toru jazdy, wpadnięciem w poślizg oraz innymi problemami, które mogą stać się bezpośrednią przyczyną wypadku na drodze.
Za regularnymi pomiarami zbieżności kół i dokonywaniem ustawień geometrii przemawiają również względy ekonomiczne – niewłaściwa geometria prowadzi do wyższego spalania paliwa i szybszego zużywania się bieżników opon.
Co może świadczyć o nieprawidłowej zbieżności kół?
Nieprawidłowe ustawienia zbieżności kół prowadzą do samoistnego ściągania samochodu w bok podczas pokonywania zakrętów. Spada wtedy również sterowność, na kierownicy mogą pojawić się wibracje, a po pokonaniu zakrętu nie powraca ona automatycznie do punktu wyjścia. Warto również uważnie obserwować opony – oznaką nieprawidłowych ustawień geometrii są nierównomiernie starte bieżniki.
Kompleksowe usługi z zakresu geometrii kół w Warszawie
W serwisie przy ul. Połczyńskiej 82 dokonujemy pomiarów zbieżności i ustawień geometrii w samochodach Volvo, Land Rover oraz w markach amerykańskich i włoskich.
Oferta obejmuje pomiary zbieżności kół tylnych i przednich, sprawdzamy również połączenie zwrotnic i wahaczy oraz stopień zużycia drążków kierowniczych. Kolejnym krokiem prac są kompleksowe ustawienia geometrii obejmujące m.in. kąt pochylenia kół, oraz zmianę długości drążków kierowniczych. Podczas ustawień geometrii technicy dokręcają również śruby wahaczy.